Google Ads is een enorm krachtige tool om het aantal leads voor uw bedrijf te vergroten. Er worden talloze campagnes per dag opgezet, maar het adverteren op bedrijfsnaam blijft helaas nog achter. Voor veel ondernemers lijkt het in de eerste instantie een overbodige luxe, maar er zijn toch echt belangrijke argumenten om geen tijd te verspillen en direct te investeren in adverteren in Google.

Loop geen leads meer mis

Wanneer uw bedrijf niet is voorzien van een goede Google Ads campagne, dan loopt u de kans dat u leads zal gaan missen. Door uw bedrijfsnaam te gebruiken bij adverteren in Google, en niet alleen uw producten of diensten, zult u niet meer afhankelijk zijn van organische zoekresultaten. Dit zorgt ervoor dat u via de zoekmachines makkelijker vindbaar zal zijn voor de potentiële klant. Als gevolg hiervan zal het aantal leads toenemen, waarna u deze leads met de juiste sturing kunt omzetten naar vaste klanten.

Wees de concurrent een stap voor

De kans is aanwezig dat een concurrent uw merknaam gebruikt voor adverteren in Google, waardoor u een groot aantal klanten misloopt.

Bijvoorbeeld: Uw bedrijf heet ‘Hoveniersbedrijf Janssen’. Er kunnen dan concurrenten zijn die het zoekwoord ‘hoveniersbedrijf’ in de advertentiecampagne hebben staan. Bieden ze hier een hoge CPC (cost per click) voor, dan staan ze te allen tijde bovenaan in Google. Als uw potentiële klanten dan op ‘Hoveniersbedrijf Janssen’ zoeken, dan zal uw bedrijf alleen op de organische positie bovenaan in Google staan.

Tip: Overweeg ook spelfouten op te nemen, in dit geval “Jansen”.

Daarnaast gaat de Google Ads campagne van uw concurrent ook beter draaien (kwaliteitsscore zal toenemen). Om dit te voorkomen kunt u o.a. gebruik maken van een branding campagne en/of locatie targeting. Wees u er ook van bewust dat, wanneer de bezoeker op de website van uw concurrent is geweest, deze ook door middel van remarketing opnieuw benaderd kan worden. Denk hierbij aan Facebook, LinkedIn en Google Ads (RLSA).

Mobiel

Het is belangrijk om de advertenties in Google Ads te optimaliseren voor mobiele weergave. Steeds meer mensen maken gebruik van de extensies van de Google advertentie. De belknop is voor de bezoeker de mogelijkheid om direct telefonisch contact op te nemen met uw bedrijf. Daarnaast zijn er handige extensies, zoals de routebeschrijving, om eenvoudig naar uw bedrijf te navigeren. Sinds kort bestaat ook de mogelijkheid om direct een offerteformulier in te vullen, dus doe hier uw voordeel mee.

mobiele weergave

Aanwezig op een groot gedeelte in de zoekresultaten

Om de hele pagina volledig te beslaan wordt lastig, maar door een Google Ads campagne in te zetten, kan de gebruiker niet meer om u heen. Om aanwezig te zijn op een groot gedeelte in de Google resultaten kunt u de volgende elementen inzetten:

  1. De Google Ads advertentie:
    • Sitelinks en hoogtepunten
  2. De Google bedrijfspagina vermelding:
    • Telefoonnummer
    • Locatie
    • Openingstijden
  3. De organische zoekresultaten:
    • Is je CTR (Click Through Rate) hoog, dan is de kans aanwezig dat hier ook sitelinks aan toegevoegd worden.
      De bezoeker moet dan een heel eind naar beneden scrollen om bij de andere (concurrerende) resultaten te komen.

ads resultaten organisch

Om hoog te scoren op organische resultaten is het belangrijk om uw website en uw pagina’s te optimaliseren voor de zoekmachines. Dit wordt ook wel SEO (Search Engine Optimization) genoemd.

Kwaliteitsscore en lage kosten

Met het adverteren op uw bedrijfsnaam binnen Google Ads zal de kwaliteitsscore van uw gehele Ads-account verbeteren. Dit draagt bij aan een betere positionering en kan zelfs zorgen voor een lagere CPC (kosten-per-klik). De kosten van een ‘branded’ campagne zullen erg laag zijn, doordat er op de eigen bedrijfsnaam wordt geadverteerd zal Google zien dat de zoektermen die worden ingekocht zeer relevant zijn voor de bezoeker (kwalitatieve bezoekers + weinig concurrentie). Meestal zal de kwaliteitsscore dan erg hoog zijn (9/10 of 10/10).

Bing Ads (Microsoft Advertising)

Vergroot uw online zichtbaarheid door ook te adverteren op andere zoekmachines om uw bedrijfsnaam te promoten. Het is slim om te onderzoeken op welke doelgroep u de campagne wilt gaat richten. Als u bijvoorbeeld target op een oudere doelgroep, dan kan het zijn dat deze mensen de zoekmachine Bing als standaard hebben ingesteld binnen de browser Internet Explorer.
Dankzij een handige koppeling met Google Ads is het mogelijk om uw gegevens en campagnes in te laden binnen uw Microsoft Advertising account.

Hulp nodig voor een Google Ads campagne?

Adverteren in Google, dat is precies waar wij van Reclamebureau Feddema in gespecialiseerd zijn. Door de online marketing uit te besteden aan ons weet u zeker dat uw bedrijf optimaal kenbaar zal worden gemaakt aan de potentiële doelgroep. Dit draagt bij aan meer leads, meer (online) zichtbaarheid en meer internetverkeer. Wilt u ook een effectieve marketingcampagne inzetten en hoger scoren in Google? Neem vrijblijvend contact op met Reclamebureau Feddema of vraag direct een offerte aan.