U heeft als bedrijf producten en verleent diensten, alleen wilt u hieraan een merk koppelen. Wat zijn geschikte marketing tools om uw bedrijf te laten groeien en succesvol te worden?

Nieuwe wereld

We zijn gewend geraakt aan het feit dat beroemdheden uiteindelijk bekende merken zijn geworden. Atleten zoals Michael Jordan, David Beckham en Cristiano Ronaldo(CR7) zijn perfecte voorbeelden hiervan.

U hoeft niet per se een beroemdheid te zijn om een persoonlijk merk op te kunnen bouwen. Vele succesvolle ondernemers hebben hun eigen merk ontwikkeld door middel van het toepassen van marketing en het verbinden van klanten via social media, het schrijven van blogs, het publiceren van how-to gidsen, etc.

Deze nieuwe wereld van merkontwikkeling staat open voor iedereen die verlangt naar een specifieke doelgroep en die een bepaalde reputatie wil ontwikkelen.

Eerst zult u moeten weten waarom u een persoonlijk merk wilt opbouwen. Zo zal een krachtig merk uw bedrijfsnaam helpen door middel van associatie. Reclamebureau Feddema kan u helpen met het opbouwen van een netwerk van volgers, zorgen voor een breder publiek, en nieuwe kansen zien te genereren. U zult daarom moeten beslissen waarom uw merk zo belangrijk is.

Zodra uw doel bepaald is, is het belangrijk dat de basis van het ontwikkelen van uw persoonlijk merk wordt toegepast op het bedrijf.

U zult de belofte naar uw klanten, de positie en de voordelen van uw bedrijf moeten bepalen. Dan kunt u de instrumenten zoals bijvoorbeeld social media benutten om uw eigen merk te ontwikkelen en op de markt te zetten.

Laten we eens een kijkje nemen naar een aantal ideeën van Reclamebureau Feddema om uw merk op de juiste manier te ontwikkelen.

Hoe kunt u zich onderscheiden?

Zoals zakelijke bedrijven, wilt u uw merk graag onderscheiden van alle andere persoonlijke merken waarmee u zich concurreert in uw markt.
Wat maakt u anders dan uw concurrentie en hoe bent u beter dan hen?

Probeer alles op een rijtje te zetten zoals uw vaardigheden, ervaringen, expertises, certificaties en ga zo maar verder. Samen vormen deze eigenschappen de kenmerken van uw eigen persoonlijke merk.
Vervolgens schrijft u op hoe deze kenmerken uw doelgroep kan helpen en hun toegevoegde waarde zien te bepalen.
Dit proces zal het mogelijk maken om de voordelen te bepalen dat uw bedrijf zal leveren.
Dat betekent dat de functies en voordelen die u levert nodig zijn om u in een unieke positie te krijgen ten opzichte van uw concurrenten en duidelijk maken dat uw merk is beter dan hun merk.
Uw publiek zal altijd op de eerste plaats moeten komen. Waar u in gelooft is uw allerbelangrijkste vaardigheid en daar moet u zich op gaan richten. Het enige wat er toe doet is wat uw doelgroep wil en nodig heeft.
Dit is een van de meest voorkomende fouten die bedrijven en ondernemers maken bij het opzetten van eigen persoonlijk merk. Uw doel is om hen te overtuigen dat uw bedrijf het enige is wat ze willen, maar u zult eerst moeten leren wat zij nodig moeten hebben.

Persoonlijke mission statement

Bedrijven maken gebruik van een mission statement om te bepalen waar het bedrijf voor staat en wat ze doen om iets te bereiken. Uw persoonlijke mission statement moet hetzelfde zien te bereiken.
Schrijf een mission statement dat laat zien wie u bent, uw beste persoonlijke doelstellingen, en de doelstellingen en kenmerken van uw merk. Uw mission statement moet het verhaal van uw merk vertellen in één of twee beknopte en specifieke zinnen.

Maken van een logo

In dit geval gaat het over het creëren en ontwerpen van een logo voor uw eigen persoonlijk merk. Het ontwerp van een logo is visueel. Onderzoek toont aan dat mensen kleuren en afbeeldingen veel beter zullen onthouden dan tekst.

Laat door ons een logo ontwerpen van uw eigen persoonlijk merk wat u kunt gebruiken op uw visitekaartjes, briefpapier, website, of Twitter / Facebook-profiel. Op deze manier creëert u een manier voor mensen om u merk makkelijker te onthouden als ze de volgende keer uw naam en logo zien.

Promoten van uw merk

Net zoals een bedrijf tijd en geld investeert in online marketing, moet u tijd en geld investeren in het promoten van uw persoonlijk merk.
Laat door ons visitekaartjes printen, een website ontwerpen, en ga op Twitter, Facebook en LinkedIn. Schrijf en deel nuttige informatie via social media wat de reputatie van uw merk ten goede komt en het zal u helpen om een netwerk aan volgers op te bouwen.

De sleutel is om consequent uw merk via deze verschillende locaties en profielen te vertegenwoordigen.

Het vaststellen van uw expertise

Een groot deel van het succes van uw persoonlijk merk komt voort uit de geloofwaardigheid dat u in staat bent om te bouwen rond uw merk.
Zoek naar mogelijkheden waar uw gasten recensies kunnen schrijven en waar uw doelgroep waarschijnlijk wel tijd aan zal besteden. Publiceer reacties op bepaalde berichten van populaire blogs in uw branche om uw expertise te tonen en probeer aan gesprekken deel te nemen. Probeer ook contact te leggen met andere experts en influencers op social media, zodat u met hen kan samenwerken. Deze influencers kunnen op deze manier met uw merk invloed uit oefenen op grote groepen mensen.

Een goede manier om marketing toe te passen is om offline activiteiten na te streven zoals spreken op beursen en evenementen, of het houden van lezingen op universiteiten, sportverenigingen en bedrijfsorganisaties. Mensen moeten vertrouwen opwekken in uw merk en u kunt ze gerust stellen door uw geloofwaardigheid vast te stellen en deze proberen te behouden door middel van doorlopende activiteiten.

Blijf ontwikkelen

De wereld verandert snel. U moet zichzelf blijven ontwikkelen en bereid zijn om uw persoonlijk merk zo te verfijnen op basis van uw vaardigheden, expertise en ervaring. Gebruik de hulpmiddelen van sociale media om de reputatie van uw merk goed bij te kunnen houden en te monitoren. Hierdoor weet u precies wanneer het tijd is om uw bedrijf te verfijnen en te blijven voldoen aan de verlangen, behoeften en verwachtingen van uw doelgroep.

 

Bescherm uw merk

U bent de bewaker en kampioen van uw eigen merk. Als u uw merk niet promoot, beschermt of verdedigd, dan doet niemand anders dat. Reclamebureau Feddema uit Heerenveen kan u helpen om van uw merk een succes te maken. Wij zijn gespecialiseerd in het opzetten, ontwerpen, promoten en het (door)ontwikkelen van uw eigen merk. Neem vrijblijvend contact met ons op en wie weet kunnen wij iets voor u betekenen.