Er is een hoge mate van merkbekendheid bereikt

Er is een hoge mate van merkbekendheid bereikt

Home|Portfolio|Er is een hoge mate van merkbekendheid bereikt

Bureau Zelfstandigen Fryslân (BZF) is een regionaal samenwerkingsverband dat zich inzet voor Friese (startende) ondernemers die tijdelijk in een lastige financiële situatie bevinden. BZF geeft onafhankelijk en objectief advies, waaronder op het gebied van geldzorgen. Bijna alle gemeenten in Friesland zijn aangesloten bij het samenwerkingsverband.

BZF kwam bij ons met de vraag op welke manier zij via de website naamsbekendheid voor de organisatie konden realiseren en ondernemers een laagdrempelige mogelijkheid kunnen bieden gebruik te maken van de dienstverlening van BZF. Daarnaast wilden zij meer invulling geven aan hun online marketing activiteiten en deze op een structurele wijze laten uitvoeren. Ook bestond er de wens om de resultaten van de online marketing maandelijks samen te analyseren, waaronder het inzichtelijk maken van de conversies (aanvragen) per campagne.

marketingcampagne-bureau-zelfstandigen-fryslan

Services

Branche

  • Gemeenten & provincies

Wij hebben in de loop der jaren goed contact met Reclamebureau Feddema opgebouwd die ons helpt bij SEO en SEA. Snelle, prettige communicatie en pro-actief handelen. Heel tevreden!

WIM SCHOLTE
Bureau Zelfstandigen Fryslân

Onze oplossing

Allereerst hebben we een doelgroepanalyse gemaakt waaruit volgde dat de ‘ondernemer met geldzorgen’ in een vroeg stadium überhaupt nog niet op de hoogte is van het bestaan van diensten waar hij gebruik van zou kunnen maken. Voorbeelden van zulke diensten zijn de regeling bijstand verlening voor zelfstandingen (Bbz2004) of de tijdelijke overbruggingsregeling voor zelfstandigen (TOZO), die tijdens de coronapandemie beschikbaar was. We concludeerden dat ondernemers met geldproblemen meestal te laat naar oplossingen gaan zoeken. Zij zouden in veel gevallen al veel eerder geholpen kunnen worden, als zij de juiste informatie tijdig zouden krijgen(1) en kunnen vinden(2).

(1). Om ervoor te zorgen dat de ondernemers met geldproblemen op de hoogte raken van de diensten van BZF hebben wij meerdere gerichte social media campagnes opgezet om verschillende specifieke doelgroepen te bereiken. We hebben de volgende platformen gebruikt om de bekendheid te vergroten:

  • LinkedIn: hierop is gericht geadverteerd op functietitels en branches.
  • Facebook/Instagram: hierop is gericht geadverteerd aan de hand van demografische gegevens en interessegroepen.

(2). Om ervoor te zorgen dat ondernemers met geldproblemen de diensten van BZF ook daadwerkelijk weten te vinden, hebben we de website onderzocht en een zoekwoordenonderzoek uitgevoerd. Hieruit is gebleken dat BZF op bepaalde relevante zoektermen niet goed scoorden. Om dit te verbeteren zijn we aan de slag gegaan met het opzetten van betaalde campagnes in de zoekmachines Google en Bing. Tot slot zijn we gezamenlijk bezig om het organisch verkeer te vergroten, zodat BZF ook voor de lange termijn op alle kanalen goed vindbaar is.

Mooie resultaten

  • Alle data zijn per gemeente in Friesland inzichtelijk.

  • Er zijn handvatten gecreëerd om de online marketing te kunnen sturen.
  • Er is een hoge mate van merkbekendheid bereikt.

  • Meer websitebezoekers én meer volgers en reacties op social media.
  • Exponentiële groei in TOZO-aanvragen behaald; op één dag zelfs een conversiepercentage van 20% en 937 aanvragen.

data-case-bzf1

Meer weten over deze case of ook een mooi project starten?

Elwin

Meer weten over deze case of ook een mooi project starten?

Elwin