Online marketing campagne Tûk Wenjen
Tûk Wenjen is een energiebesparingsproject van gemeente De Fryske Marren. Zij helpen huurders en woningeigenaren in de gemeente bij het energiezuiniger maken en (verder) verduurzamen van hun woning. Vanuit de gemeente kwam de vraag om binnen de gemeente hiervoor meer vind- en zichtbaarheid te creëren. Om zo meer adviesaanvragen te genereren en daarnaast meer bewustzijn bij de jongere doelgroep op het gebied van duurzaamheid, energiebesparing en comfort te vergroten.
Door continu optimalisaties uit te voeren wisten we de Google Ads en social media campagnes te verbeteren en hierdoor meer rendement uit het advertentiebudget te halen.
ELWIN FEDDEMA
Eigenaar Reclamebureau Feddema
Onze oplossing
Aan de hand van een doelgroepanalyse is er een marketingstrategie uitgezet. Met behulp van een contentkalender is er een regionale social media campagne voor de platformen Instagram en Facebook opgezet. De hiervoor gecreëerde content is informatief en bevat veel tips en handige weetjes. Hierdoor wordt de doelgroep gestimuleerd om actie te ondernemen zoals het aanvragen van een adviesgesprek, het bijwonen van een informatieavond, het volgen van een webinar of het aanschaffen van een duurzame artikel om energie te besparen.
Daarnaast hebben wij een Google Ads campagne opgezet om gerichte bezoekers aan de hand van specifieke zoektermen naar de website te halen. Daarbij is er ook een remarketingcampagne uitgevoerd om deze websitebezoekers op een ander platform opnieuw te benaderen. Op deze manier is de regionale bekendheid van Tûk Wenjen vergroot en worden specifiek de bezoekers die nog geen aanvraag hebben gedaan gestimuleerd om dit alsnog te doen.
Mooie resultaten
De aanvragen (conversies) zijn gestegen met 614%.
Er bestaat continuïteit in het plaatsen van content op social media.
Binnen 2 jaar zijn de maandelijkse websitebezoekers gestegen van ±600 naar 2500+.
Per maand zijn er ±15.000 mensen bereikt in de regio via de social media kanalen.